Innovative elever

Social- og Sundhedsskolens elever var igen med i finalen i Inno Camp.




Eleverne fra Social- og Sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens var for andet år i træk med i det tætte opløb, da vinderne af årets Inno Camp i Fredericia Idrætscenter torsdag 10. oktober 2013 blev kåret.

33 elever fra grundforløbet i Fredericia-afdelingen repræsenterede skolen ved arrangementet, der havde 500 deltagere fra byens 8. klasser, 10'ende og ungdomsuddannelser. Eleverne skulle delt ind i hold dyste i, hvem der kunne udvikle nye idéer, som seks lokale virksomheder kunne få gavn af.

De seks virksomheder var Spar Nord, Fredericia Bibliotek, Carlsberg, Veksø, Fredericia Sygehus og Fredericia Kommune. De var alle kommet med en problemstilling, som eleverne skulle løse i løbet af campen.

Tre af Social- og Sundhedsskolens elever var så kreative, at de med deres grupper nåede i finalen. De tre var Charlotte Glensnow, Sandra Dahlmann og Anne Mathiesen.

Charlotte Glensnow, Sandra Dahlmann og resten af deres gruppe havde lavet en kampagne for Spar Nord, der skulle sætte fokus på, at Spar Nord én gang om måneden udlover 10.000 kr. til fordel for en forening, der har et godt projekt. Ansøgerne skal aflevere en video om projektet, og vidoerne bliver så lagt ud på nettet, hvorefter der kan stemmes på dem. Gruppen af elever havde blandt andet skrevet en sang til kampagnen, som Charlotte Glensnow fremførte på scenen.

Anne Mathiesens gruppe havde givet et bud på, hvordan Fredericia Bibliotek gennem en ungeafdeling kunne trække flere unge til biblioteket.

Derudover var der grupper, der havde udtænkt idéer om en lysbænk i midtbyen, en app, hvor man kan booke og følge en tid på skadestuen og et korps af kommunale medarbejdere på roadshow til ungdomsuddannelserne.

Det blev dog en gruppe af elever, der havde valgt at give en løsning på Carlsbergs udfordring om at skabe mersalg af Carlsberg SPORT, der af dommerkomitéen blev kåret som vinder af Inno Camp 2013. Gruppen havde lavet en app med en konkurrence, hvor man kan designe sin egen etiket til Carlsberg SPORT. Det design, der får flest stemmer, bliver sat i produktion og kommer på gaden i en måned, lød idéen.

Vinderholdet bestod af Cecilie Bak Clemens fra 1.D på Fredericia Gymnasium, Christian Andersen og Magnus Arndt fra 1.D på STX og fra Erritsø Fællesskole Camilla Andersen fra 8.b, Cecilie Ussing fra 8.c og Kristian Frederiksen fra 8.f.



Gå tilbage