Ny kampagne sætter fokus på erhversuddannelserne




 
De seneste ti år er søgningen til erhvervsuddannelserne direkte fra 9. og 10. klasse faldet drastisk. Derfor har regeringen besluttet at lancere en kampagne - Muligheder i Virkeligheden - der skal være med til at sætte fokus på erhvervsuddannelserne.


ELEVERNE ER AMBASSADØRER
Kampagnen blev lanceret mandag den 20. oktober med en bærende ide om, at det er eleverne fra erhvervsuddannelserne, som selv får ordet og dermed er med til at inspirere andre unge til at søge ind på uddannelserne. 

AMALIA FRA FREDERICIA SKOLEN ER AMBASSADØR
Social- og Sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens er meget synlig i kampagnen, idet en af vores elever - Amalie Bagger Vonge Nielsen - er blevet udvalgt til at være ”ambassadør”. Amalie fortæller i en lille film, som er lavet til kampagnen, om sit engagement og stolthed over at have valgt social- og sundhedshjælperuddannelsen samt lidt om sine ambitioner for fremtiden. Filmen kan ses ved at følge linket her www.erhvervsudd.dk

På samme side er der mulighed for at læse mere om kampagnen.

BRED EKSPONERING SIKRER SYNLIGHED
Undervisningsministeriet beskriver i deres pressemateriale omkring kampagnen, at
'Muligheder i Virkeligheden' er rettet mod de unge i folkeskolens ældste klasser og deres forældre, som ofte påvirker de unges valg af ungdomsuddannelse. Kampagnen er lanceret i sociale medier, biografer, i trafikken, på gadeplan, på folkeskoler samt på erhvervsudd.dk. Kampagnen præsenterer uddannelserne, som de kommer til at se ud efter sommerferien 2015, hvor regeringens reform af området træder i kraft.



Gå tilbage