Penge til eDidaktik

Social- og Sundhedsskolen har fået midler til et projekt, der skal gøre undervisere til superbrugere af digitale læremidler.




Forløbet skal gøre underviserne til superbrugere af digitale læremidler, som giver mening i deres undervisning. Det kunne eksempelvis være værktøjer til undervisningsdifferentiering eller inklusion, fortæller IKT-koordinator Hans-Henrik Johansen.

Social– og Sundhedsskolen har søgt og fået godt 200.000 kroner af Region Midtjylland til udvikling af eDidaktik.

I øjeblikket er der en udvælgelse i gang af undervisere, som i efteråret skal igennem et kompetenceudviklingsforløb.

Forløbet skal gøre dem til superbrugere af digitale læremidler, som giver mening i deres undervisning. Det kunne eksempelvis være værktøjer til undervisningsdifferentiering eller inklusion, fortæller IKT-koordinator Hans-Henrik Johansen og underviser og projektleder Niels Landrock.

Fra januar skal underviserne begynde at implementere værktøjerne i undervisningen af nye social– og sundhedshjælperelever og til marts af nye assistentelever.

Projektet kører i to år, og det er håbet, at alle elevhold og undervisere kan inddrages. Det er meningen, at der løbende skal måles på resultaterne ved at sammenligne elevhold, der arbejder med eDidaktik, og hold, der ikke gør.

Der skal blandt andet ses på, om arbejdet med eDidaktik har en virkning på fastholdelsen af elever.

Projektet, der bidrager til skolens strategi, når det gælder kompetenceudvikling på IT-området, har en egenfinansiering på 30 procent.



Gå tilbage